loading...
تست
جواد بازدید : 121 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)
چگونه يك لپ‌تاپ را تميز كنيم
براي تميز كردن لپ‌تاپ راه‌هاي مختلفي وجود دارد اما بهترين روش آن است كه اول به دفترچه راهنماي كامپيوتر خود مراجعه كنيد و ببينيد در آنجا چه دستورالعملي براي تميز كردن لپ‌تاپ شما داده است.
اغلب كارخانه‌هاي فروشنده لپ‌تاپ توصيه مي‌كنند كه تميز كردن كلي لپ‌تاپ يك بار در سال بيشتر انجام نشود.
اما كساني كه دايما در سفر هستند نياز بيشتري به تميز كردن كامپيوترشان پيدا مي‌كنند.نخستين نكته در هنگام تميز كردن لپ‌تاپ اين است كه از پارچه‌‌هاي زمخت و زبر و موادي كه داراي حلال‌هاي آمونياكي هستند خودداري كنيد.

انواع گردو خاك و كثافات مانند موي حيوانات و غيره ممكن است به 

درون كامپيوتر شما رفته باشد. خاك سيگار و تفاله‌هاي ريز از ديگر مواردي است كه درون لپ‌تاپ‌ها پيدا مي‌شود!
اينها معمولا بر روي صفحه نمايشگر شما و يا درون پورت‌ها مي‌نشينند و مشكلاتي را ايجاد مي‌كنند.شما براي تميز كردن لپ‌تاپ خود به وسايل زير نياز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظيف پزشكي، محلول نظافت و در آخر يك تكه پارچه كتاني مانند يك تي‌شرت.

بخش بيروني: براي تميز كردن بخش بيروني و بدنه لپ‌تاپ از يك تكه پارچه كتاني استفاده كنيد كه مي‌تواند بخشي از يك تي‌شرت كهنه و قديمي باشد.
به هيچ عنوان از پارچه‌هاي راه‌ راه مخصوص نظافت و يا پارچه‌هاي ساينده براي اين كار استفاده نكنيد.
از پارچه‌ها و دستمال‌هاي خشن مخصوص نظافت هم نبايد استفاده كنيد. يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپ‌تاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته و سپس به بدنه بكشيد.
سوراخ‌هاي هواكش
شما مي‌توانيد از يك كمپرسور دمنده هوا بري تميز كردن سوراخ‌هاي هواكش كامپيوتر خود استفاده كنيد.
در هنگام دميدن هوا به اين سوراخ‌ها مراقب باشيد با شدت زياد اسپري نكنيد زيرا اين كار به پره‌هاي فن كامپيوتر ممكن است آسيب بزند.از پارچه پزشكي براي تميز كردن لابه‌لاي سوراخ‌ها و پروانه فن استفاده كنيد.

هرگز كمپرسور هوا را مستقيم به سمت پروانه فن نگيريد چرا كه ممكن است باعث چرخ بيش از حد مجاز آن شود.
پورت‌ها
پس از آن كه سوراخ‌هاي هوا و فن تميز شدند به سراغ پورت‌ها برويد.
اين پورت‌ مكان‌‌هايي هستند كه جرم زيادي را جمع‌آوري مي‌كنند براي تميز كردن آنها بايد از پارچه پزشكي استفاده كنيد.

دمنده هواي فشرده در اينجا نيز مي‌تواند كمك فراواني براي تميز كردن پورت‌ها بكند. فقط مراقب باشيد با فشار هوا جرم‌ها را به اعماق پورت‌ها نفرستيد.
نمايشگر 
اگر قصد تميز كردن جرم‌هاي روي صفحه نمايشگر را داريد، حتما قبل از اين كار لپ‌تاپ را خاموش كنيد. باز هم از يك تكه پارچه كتان مانند يك تي‌شرت استفاده كنيد و هرگز پارچه‌هايي كه خش ايجاد مي‌كنند را به كار نبريد.

هرگز از دستمال توالت براي پاك‌كردن صفحه نمايشگر استفاده نكنيد. هرگز از محلول‌هاي تميز‌كننده كه پايه آمونياكي دارند براي تميز كردن صفحه نمايشگر استفاده نكنيد.
در صورت استفاده از اين محلول‌ها پايان كار صفحه نمايشگر فرا رسيده است. براي اين كار حتما از محلول‌هاي تميزكننده مانيتور استفاده كنيد كه مطمئن‌تر است. هميشه محلول را بر روي پارچه اسپري كنيد و از اسپري كردن مستقيم بر روي صفحه نمايشگر پرهيز كنيد. جهت كشيدن پارچه بر روي صفحه نمايشگر از چپ به راست و از بالا به پايين است. شما همچنين مي‌توانيد با مخلوط كردن ايزوپروپيل الكل و آب يك محلول تميزكننده اختصاصي براي خود بسازيد. اين محلول بايد حاوي قسمت‌هاي مساوي از آب و الكل باشد.

كيبورد
كيبورد يكي از كثيف‌ترين بخش‌هاي كامپيوتر است و ممكن است انواع خوردني‌ها و نوشيدني‌ها در هنگام كار كردن روي آن بريزد. بسياري از جرم‌ها به انگشتان شما چسبيده و از اين طريق وارد كيبورد شما مي‌شوند.

براي خارج كردن جرم‌ها و ذرات زير كيبورد كه در آن فرو رفته‌اند از دمنده هواي فشرده با زاويه مورب استفاده كنيد. به راهنماي استفاده از لپ‌تاپ مراجعه كنيد. چرا كه ممكن است كليد‌هاي كيبورد شما قابليت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تميز كردن از قرار گرفتن درست كليد‌ها در جاي درست خودشان مطمئن شويد. پارچه پزشكي وسيله مفيدي براي پاك كردن كليدها و اطراف آنها است.

جواد بازدید : 117 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)
بهترین روش برای نگهداری نوت‌بوك مراجعه به سایت شركت سازنده و یا دفترچه‌های راهنمای همراه دستگاه است لیكن به صورت كلی می‌توان با رعایت نكات زیر كاركرد و عمر دستگاه را افزایش داد و با لذت و اطمینان از این ابزار پیشرفته استفاده كرد.
● باتری: یكی از مهمترین دلایل تهیه نوت‌بوك توسط شما خاصیت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتری زیاد است برای اینكه باتری بهترین كاركرد و عمر را داشته باشد باید اولین بار كه نوت‌بوك را روشن می‌كنید آن را صد در صد شارژ كرده (بین یك تا سه ساعت)، سپس اجازه دهید، باتری كار كرده تا تخلیه شود به طوریكه حداقل به ۱۰ درصد برسد این كار را ۲ الی ۳ مرتبه تكرار كنید تا كلیه سلول‌ها قابلیت نگهداری شارژ خوب را بدست آورند. چنانچه همیشه از برق برای روشن بودن دستگاه استفاده می كنید باتری را ۱۰۰ درصد شارژ كرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته‌ای ۱ الی ۲ بار آنرا شارژ كنید . هر چه تعداد به برق خوردن باتری كمتر باشد عمر باتری بیشتر خواهد بود.
چنانچه از باتری استفاده می كنید اجازه دهید تا به حداقل شارژ ۱۰ درصد برسد ( هنگامی كه Low Battery ظاهر گردید) سپس آن را شارژ كنید. در ضمن جهت روشن كردن دستگاه همیشه ابتدا آداپتور را به برق سپس آن را به دستگاه متصل كنید. دقت كنید كاركرد باتری بستگی به فركانس پردازنده - نور LCD و كاركرد درایوهای دستگاه دارد و زمانی كه جهت كاركرد باتری ذكر می‌شود برای بهترین شرایط (Standby) بوده و كاركرد واقعی باتری بر اساس آمپر ساعت (mAh) و تعداد سلول‌های آن مشخص می‌شود.
● درایوها: لنز (Optic) درایو‌ها بسیار حساس می‌باشند درایو نوت‌بوك برای خواندن (DVD/CD)‌های اصل طراحی شده‌اند بنابراین اصراری در خواندن هر گونه (DVD/CD) كه به صورت غیر استاندارد و روی (DVD/CD) را به صورت پی‌درپی انجام ندهید و حتما فواصل كوتاهی بین آنها قرار دهید. چنانچه از درایو استفاده نمی كنید داخل آن (DVD/CD) قرار ندهید.
● LCD و Keyboard: برای تمیز كردن فقط از مایعات مخصوص و یا یك دستمال بدون پرز كمی مرطوب باشد استفاده كنید سپس آن را با دستمال دیگر خشك كنید. از هیچگونه اسپری (حتی خشك) استفاده نكنید. دقت كنید مایعات و گردو غبار به سرعت موجب خراب شدن Keyboard می‌شود. در صورتیكه مایعی روی دستگاه شما ریخت سریعا آن را خاموش كرده و باتری را جدا كنید، آن را با باد سرد خشك و سریعا به مركز خدمات مراجعه كنید.
● بازیابی (Recovery): نوت‌بوك‌ها دارای سیستم عامل اصل شركت مایكروسافت می‌باشند كه نشانه آن زیر دستگاه نصب است كه همراه درایورهای مربوطه خاص آن دستگاه بر روی آن نصب گردیده و چنانچه به هر علتی از بین بروند نصب آن، بسیار مشكل است. به همین دلیل در دستگاه‌های جدید، در یك قسمت از هارد دستگاه كه معمولا ۱۰ درصد ظرفیت آن بوده ( به همین علت مقدار ظرفیت هارد كمتر از مقدار اسمی آن مشاهده می‌گردد) و به طور مخفی می باشد. قسمتی به نام Recovery وجود دارد كه كل سیستم عامل، درایورها و برنامه‌های كاربردی در آن می‌باشد. این برنامه در All Program و Control Panel وجود دارد. جهت تهیه نسخه پشتیبان از آن Recovery را اجرا، سپس گزینه اول كه Create Recovery Disk است را باز كنید. چنانچه دستگاه دارای DVD RW بوده با تهیه یك یا دو دی‌وی‌دی ‌خام و چنانچه دارای CD RW بوده و با تهیه حداقل شش سی‌دی خام (تعداد در هر دستگاهی ذكر می‌گردد) به ترتیبی كه اعلام می‌شود از Recovery یك نسخه پشتیبان تهیه كنید و آن را در آرشیو خود نگاه دارید. این كار باید همان روزهای ابتدای خرید دستگاه انجام گردد. هرگاه به هر علتی ویندوز از بین رفت یا مشكل پیدا كرد می‌توانید از آن استفاده كنید و دقت كنید كه هیچگاه هارد را نباید فرمت كرد چون پارتیشن Recovery از بین می‌رود و در ضمن قبل از Recovery دستگاه، از اطلاعات شخصی خود حتما نسخه پشتیبان تهیه كنید.
● محافظت در برابر ویروس: لپ‌تاپ‌ها مانند سیستم‌عامل دارای برنامه ضدویروس اصل شركت‌های Norton یا McAfee می‌باشند، همواره آنها را به روز نگهدارید.
ز نكته: هنگام استفاده از بلندگوی خارجی بهتر است صدا حداكثر تا دو سوم باز گردد. در ضمن روشنایی دستگاه نیز در مواقع عادی تا دو سوم باشد و در آخر هنگام كار كردن هارد، دستگاه را حركت ندهید.

جواد بازدید : 103 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)
1-به كوچك ترين فكر كنيد:

اگر عمر طولاني باطري مدنظر شماست,در فكر لپتاپي با نمايشگر 17 اينچي و با پردازنده با سرعت بالا نباشيد,چرا كه لپتاپ شما حداكثر دو ساعت با باطري خود مدارا خواهد نمود.به هنگام خريد لپتاپ بيشتر به فكر انواعي از جمله 
ultraportable or a thin-and-light laptop باشيد.يك Pentium M processor نصف ميزان انرژي مصرفي يك Pentium 4را مصرف مي نمايد.يك نمايشگر 12.1-inch screen نصف ميزان 17-inch model را از نظر انرژي مصرفي مصرف مي نمايد.بكار گيري يك درايو سخت 4,200rpm به عوض نوع 5,400rpm در حدود 20 دقيقه بر عمر مفيد باطري شما خواهد افزود.

2-برق مصرفي لپتاپ خود را كنترل كنيد:

power settings لپتاپ خود را تنظيم نماييد.

Start > Control Panel > Performance And Maintenance > Power Options LCD screen را به گونه اي تنظيم كنيد كه بعد از 5 دقيقه عدم فعاليت خاموش گردد. اجازه دهيد هارد لپتاپ تا 20 دقيقه فعال باقي بماند. تمامي محتويات سيستم را در RAM ذخيره نماييد (زماني كه لپتاپ shut down خواهد بود).

جواد بازدید : 182 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)
نكته اينكه در بحث نوت بوك هيچ گاه نبايد با ديد خريد يك سيستم دسكتاپ قياس و عمل نمود.بدين ترتيب عنوانهايي نظير"بهترين","برترين","كامل ترين"و"در اين محدوده قيمت كاراترين"مصداق نخواهد داشت.بطريق اولي شما بايد بدنبال وضعيت"مناسب ترين"بوده باشيد. همواره سعي نموده ايم كه تجربه خود را نه در قالب سليقه شخصي بلكه در عنوان مشاوره بي طرف براي كساني كه در ابتداي اين راه هستند عنوان نماييم و روشي را براي چنين افرادي ايجاد نماييم كه با توجه به تمامي محدوديت ها,ضعف اطلاعاتي و سو استفاده هاي احتمالي و با نگرش به بودجه محدودي كه يك خريدار متوسط و خواننده اين مباحث داراست,در نوع خود كارا و راهگشاي نسبتا كاملي گردد كه لااقل خريدار سواي تمامي مسائل پيراموني و حاشيه اي در خريد خويش احساس رضايت و اطمينان و امنيت نمايد و قادر به درك اين مطلب كه هزينه اي كه بواقع با سختي هرچه تمام تر بخصوص با پرداختي نسبتا گزاف براي يك نوت بوك مي نمايد,بواقع ارزش آن را خواهد داشت.

جواد بازدید : 180 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)

سلام به همه دوستان، شرمنده که تو این هفته پستی نداشتیم و وبلاگ به کم خاک خورده بود...

به همین دلیل یه پست باحال (البته به نظر خودم) براتون تهیه کردم که امیدوارم خوشتون بیاد. این پستم بی ربط با سال جدید هم نیست به همین دلیل تا داغ داغه دانلودش کنین.

در این پستم تقویم سال 1389 رو به صورت PDF و جاوا (Java) برای گوشی های که از جاوا پشتیبانی میکنند در همه سایز ها براتون قرار دادم...

تقویم سال 1389 به PDF و جاوا برای موبایل | Year Calendar 1389 PDF & Java for Mobile

..:: براي اطلاعات بيشتر به ادامه مطلب مراجعه فرماييد ::..
:.:.: لطفا ما را از نظرات خوب خود بهره مند کنيد :.:.:

جواد بازدید : 94 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)

سلام به همه

شرمنده که خيلي وقت پستي نداشتم ولي عوضش با دست پر اومدم!

 

پک آيکوني که تو اين پستم گذاشتم مرتبط با فصل جديدمون بهاره فقط يه کم ديره (!) و اسمش تمبرهاي بهار (Springtime Stamps) هست. پک جالبيه و شامل 7 آيکون با فرمت PNG و سايز 128x128 هست. نماي کليش هم از تصوير زير مشخصه.

 

مجموعه آیکون های تمبرهای بهاری | Springtime Stamps Icons Pack

 

..:: براي اطلاعات بيشتر به ادامه مطلب مراجعه فرماييد ::..
:.:.: لطفا ما را از نظرات خوب خود بهره مند کنيد :.:.:

 

جواد بازدید : 97 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)

سلام به همه دوستان

بعد از مدت ها یه پست در رابطه با اکشن گذاشتم که امیدوارم خوشتون بیاد.

اکشن هایی که تو این پستم گذاشتم اکشن هایی هستن که از متن مورد نظرتون با اشتفاده از قابلیت های فتوشاپ به صورت اتوماتیک یه چیز باحال در میارن که مطمئنم خودتون حیرت میکنین. این پک شامل ۸ اکشن هست و اگه خوشتون بیاد میتونم چند سری دیگه هم تو این سبک براتون قرار بدم.

 

مجموعه اکشن های متنی | Textual Actions Pack

 

..:: براي اطلاعات بيشتر به ادامه مطلب مراجعه فرماييد ::..
:.:.: لطفا ما را از نظرات خوب خود بهره مند کنيد :.:.:

 

جواد بازدید : 207 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 نظرات (0)

سلام به همه خوانندگان و بینندگان وبلاگ


گفتم یه ابتکار عملی تو بخش طرح های آماده یا همون PSD داشته باشم اونم اینه که PSD یه آیکون رو قرار دادم اونم آیکون Macromedia Flash Player که خیلی خوش طرح هم هست. به طراحان لوگو پیشنهاد میکنم حتما این PSD رو دانلود کنن.


طرح آماده Macromedia Flash Player Icon PSD | Macromedia Flash Player


..:: براي اطلاعات بيشتر به ادامه مطلب مراجعه فرماييد ::..
:.:.: لطفا ما را از نظرات خوب خود بهره مند کنيد :.:.:

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 101
  • بازدید کلی : 13,305